شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد
سرخط خبرها

دوغارون آماده استقبال از زائران افغانستانی اربعین

  • کد خبر: ۱۷۹۴۷۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
دوغارون آماده استقبال از زائران افغانستانی اربعین
فرماندار تایباد گفت: گذرگاه مرزی دوغارون امسال برای استقبال از زائران افغانستانی کشور عراق برای زیارت اربعین آماده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی دونده با بیان اینکه مرز دوغارون مهمترین دروازه ورود و خروج اتباع افغانستانی به ایران به شمار می‌رود، گفت: رفع مشکلات زیر ساختی در این مرز برای استقبال از زائران افغانستانی عازم کربلای معلی در حال انجام است.

وی افزود: در روز‌های پایانی عزاداری‌های ماه صفر و اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا برای زیارت حرم اهل‌بیت (ع) و شرکت در همایش پیاده روی اربعین به عراق سفر می‌کنند که در چند سال گذشته، اتباع کشور افغانستان هم در این مراسم سهم زیادی داشته‌اند.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم افغانستان که برای شرکت در این مراسم معنوی به عراق سفر می‌کنند، در بدو ورود مورد پذیرایی مردم تایباد قرار می‌گیرند و به بهترین شکل ممکن به علت اینکه زوار حرم امام حسین (ع) هستند، مورد احترام قرار می‌گیرند.

دونده افزود: گذرگاه مرزی دوغارون هم امسال برای استقبال از زائران افغانستانی کشور عراق آماده شده است و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، به دنبال فراهم ساختن بستر مناسب برای این ایام هستیم.

فرماندار تایباد پیش از این به باشگاه خبرنگاران گفته بود که از چند ماه گذشته نیز رفع مشکلات حوزه زیرساختی این گذرگاه با سرعت بالایی در حال انجام است تا با شروع برنامه بزرگ پیاده روی اربعین، زائرین افغانستانی بتوانند با سرعت بیشتر و مشکلات کمتر وارد کشور شوند.

این درحالی است که سال گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم عزاداری‌های پایانی ماه صفر و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

در سال‌های اخیر شیعیان افغانستانی سهم مهمی در برگزاری و شرکت در مراسم اربعین داشته‌اند و با همکاری جمهوری اسلامی ایران امکان برپایی موکب در ایران و عراق برای عرض ارادت آن‌ها به شهدای دشت کربلا و پذیرایی از زائران اربعین فراهم شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->